Sms och mentala förberedelser

Jag får ett sms från ett extrajobb. Den som svarar "Ja" först på sms:et får passet. Sjukt stressande. Jag gillar inte så snabba beslut. Då hinner jag inte skriva in det i mins kökskalender. Själv behöver jag enorm framförhållning för att ta mig in till stan och bära tallrikar. Mest för mental förberedelse för att stå ut med fulla brudar som skickar tillbaka champagne och kallskänkor som inte kan svar på tilltal. För det behöver jag sova middag och ta minst två Attarax och ett halvt glas vin. 
 
 
 
Idag är det min tur att inte svara på tilltal. Tänker inte svara på det där sms:et. Glöm att jag jobbar i helgen. HBO har ju precis släppt säsong 4 av "Girls". Har ni schemaläggare ingen skam i kroppen längre?  Ingen koll på världsläget? Och ikväll ska jag få gå på AW på Mäster Anders med tjejerna precis som alla andra som har ett riktigt jobb. Och en blogg måste väl räknas som ett jobb? Johodå. Kanske ska jag även skicka tillbaka lite champagne också bara för att ge igen. Trevlig helg! 
 
Tack och Förlåt!
Jeanette
 

Kommentera inlägget här :