Finlandsfärjor och stendöda trender

Jag åker Finlandsbåt med familjen. Man lär sig alltid så mycket nytt tycker jag av att vara ute och resa i världen. Sen är det viktigt att Smågrisarna får se andra delar av Sveriges befolkningar än det blåhåriga östermalmskärringarna på Strandvägen. Här är några samlade intryck och nya upptäckter. 

Angry Birds är so yeasterdays news. Och det verkade alla utom vi ha koll på. Nu känner jag mig hopplöst ute och dåligt uppdaterad. Generad eftersom Mansgrisen till och med skapat en ny hashtag för vår temakryssning. #angrybirdstour2015. För i Helsingfors fanns nämligen en officiell Angry Birds butik. Värt en resa. Men efter att ha pulsat fram i finsk drivis på Helsingfors gator kom vi istället slutligen fram till Antiklimax. Butiken hade upphört. Vad är hett i spelvärlden nu istället? Jag har ingen aning. Helt lost. Och jag kan inte längre känna mina tår. 

 

 
 

 

Mansgrisen säger att det ju inte bjuds på några smakupplevelser på sånna där stora Buffé-restauranger ombord. Jag håller inte med. Åt den vidrigaste bearnaisennågonsin. Det måste väl vara en smakupplevelse om något. 

 

Aktivitetsarmbandet kan omöjligt ha varit årets julklapp i Finland. Istället måste det ha varit typ fritösen. Men en väldigt positiv effekt är att jag kände mig som en Victoria's Secret modell. Så jag kan verkligen rekommendera mina medsystrar med låg självkänsla att dela jacuzzi med finska kvinnor. Vilken egoboost!

 

 

 

Det verkar vara helt ok att lämna sina småbarn i hytten medan man själv går till discot och super huvudet av sig. Tänk att jag tidigare missat den möjligheten till egentid! Mansgrisen hittade en sömndrucken femåring i pyjamas i korridoren som han lämnade in i informationen. Det är tydligen normalt beteende på den här sortens fartyg. Den enda som verkade bli lite irriterad var den baltiska nattklubbssångerskan i lårstövlar som blev avbruten mitt i sin solosång av Boney M-medleyt, när efterlysningen av pojkens föräldrar ropades ut i högtalarna. Tre gånger. Ska definitivtöverväga den barnvaktsmetoden nästa gång jag är sugen på att ut och svira. Borde vara ännu säkrare hemma i lägenheten. Där har vi ju sjutillhållarlås. Vad kan hända, liksom. 

 

 

Men nu är vi hemma igen på fast mark. Kitos för det!

Kommentera inlägget här :