Instagramvänliga räksallader och bloggbrudar

Jag hjälper Mansgrisen med lite jobb. Om jag inte avskydde ordet ”Bollplank” så mycket, skulle jag använda det, men låter nu bli.

- Vi behöver ett namn till vår nya bloggsallad med räkor, säger han. Hitta på nå't, du är ju bloggare!

 

 
 
 

- Tjae, varför inte kalla den ”Räksallad” om det nu ÄR en räksallad? föreslår jag.

 

Men det duger tydligen inte. Mer catchy ska det vara. Med en twist. Vad nu det betyder. Kanske borde förklara vad en ”bloggsallad” är. Det viktigaste är att den är ”fräsch”. Själv upplever jag sällan att just fräschör är något problem med 200-kronors sallader på finkrog, men det är ju så olika det där. Kalorisnål måste den vara också så att alla bloggbrudar som hänger på Syltan på Strandvägen vill äta den flera gånger i veckan. Känslan ska vara att den innehåller ”minuskalorier”.

 

Det näst viktigaste är att den är snygg nog att instagrammas i olika vinklar utan för mycket filter. På tredje plats kommer tydligen namnet. Det ska gärna kunna bli en egen hashtag. Så jag funderar lite och brainstormar med mig själv och kommer fram till de här namnförslagen: (Vet att Mansgrisen gillar namn på engelska med bestämd artikel framför så jag anpassar därefter.)

 

  1. The Size Zero Salad

  2. The Selfie Salad

  3. The Ducklips Salad

  4. The Bulimic

  5. The Shrimps of Strandvägen

 

Själv tycker jag naturligtvis att alla fem namnen är briljanta. Men jag vet inte riktigt om Strandvägen är redo för ironi. Så mitt sjätte förslag blir:

      6. The Super Healthy Shrimpsalad with Kelp Noodles.

 

 

Fast jag tycker inte det är lika bra som de andra. Den som lever får se. Och jag får säkert inte fakturera den här gången heller.  

 

Tack och Förlåt, 

Jeanette

Kommentera inlägget här :