Gubbmiddagen och de viljestarka tjejerna

Jag går på AW med tjejerna. Herregud vad mysigt. Så pepp. Vi sitter på en rätt gubbig restaurang och äter rätt gubbig mat omgiven av gubbar. Funkar för mig. Jag älskar gubbar och gubbar älskar mig. Gubbar är de absolut enklaste gästerna. Förmodligen för att jag varit gubbe i ett tidigare liv och kommer reincarneras som gubbe i mitt nästa.

 

Tjejerna i alla fall. Vi sparar en summa pengar på ett semesterkonto varje månad och det börjar bli dags att planera vart resan ska gå den här gången. Det låter ju som ett delikat problem. Utmaningen är samla åtta ganska extroverta och viljestarka kvinnors önskemål och koka ihop det till en gemensam plan där alla är nöjda. Jag är fortfarande i nyårslöftes-mood och föreslår hurtigt en hälsoresa. Ljummet mottagande. Motbudet är en barnfri resort med all inclusive där vi kan roa oss med dagsfylllor och dansa till loungemusik i för små bikinis vid poolen. Storstäder diskuteras och jämförs. Aktivitetsförslag ratas.

 
 
 
 
 

Vi kommer slutligen fram till att rubriken alla kan gå med på för resan är ”vin” (otippat) och att den ska ske i september. Den lilla parentesen att någon utav oss statistiskt sett alltid är gravid eller behöver ha bebis med sig när vi ses, lämnar vi åt ödet. Det går ju faktiskt att spotta på en provning har jag hört.

 

 
 

Kanske behöver vi en diktator för att styra upp det här. Eller så lägger vi helt enkelt 8 lappar med olika förslag i en hatt och låter slumpen avgöra vart vi ska resa. Hur som helst kommer det bli bra. Huvudsaken är att jag får hänga med mina älskade tjejer.  

 

Tack och Förlåt, 

Jeanette

Kommentera inlägget här :