Önskelistorna och den fria skärmtiden

Jag skriver önskelistor med smågrisarna. Inte till tomten, som sagt, eftersom jag inte ljuger för mina barn och säger att tomten inte finns. Till Mansgrisen skriver vi. Det är han som sitter på stålarna i den här stian. Lortgrisen önskar sig pretty much bara appar. Hur slår man in det liksom? 

 

 

 

Och det är fan dyrt med spelappar. För att inte tala om Lego. Jag skulle behöva jobba minst halvtid för att ha råd med allt han önskar sig. Inklusive nya handväskor och ansiktsbehandlingar till mig själv. Och det är ju inte ett rimligt alternativ av någon att kräva tycker jag. Då skulle jag ju förlora min image som lyxhustru. 

Polkagrisens önskelista är något mer modest. Flörtkulor, fina blommor, hjärtan och en kista. Jag har försökt få något vettigt svar om vad hon ska ha kistan till, men motivering har hittills uteblivit. 

 

 

 Själv önskar jag mig tålamod och styrka för att införa skärmtid för Lortgrisen. Har förstått att andra vettiga föräldrar håller på med sån't men hittills har jag inte orkat ta fighten. Kanske går in på Familjeliv och kollar trådar i ämnet för peppande tips. Men jag brukar i möjligaste mån undvika den sidan eftersom tonen skribenterna emellan är ännu otrevligare än på typ Avpixlat. 

Annars brukar jag faktsikt få ganska fina julklappar. Det finns nämligen mycket snyggt i Hotel Diplomats giftshop. 

 

Kommentera inlägget här :