Mama Mia Pizzeria och den ansvarsfulla alkoholserverinegn

Jag går på hemmafest. Det var inte igår. Inte ens i förrgår faktiskt. Så himla trevligt. Mer hemmafester år folket. Särskilt fester med pizzatema. Kan inte gå fel.

 
 
 
 
Vi har tur som kommer dit i tid, för efter ett tag går ugnen sönder och en lång kö av ogräddade pizzor och deras svinhungriga bagare ringlar runt köket och hetsar likt publiken till en One Direction- konsert. Bredvid spisen står en köksklocka strategiskt utplacerad. Det är väldigt lätt att se vilken del av gästerna som har en karriär som servitrasa bakom sig, eftersom de vid pling avbryter sig själva, mitt i en mening, tar några snabba steg mot luckan, bara för att sen inse att de inte är på jobbet längre. Själv kan jag på långt håll urskilja ett pling mitt i en monster truck-show under en tornado med ett kolikbarn på armen och öronproppar i öronen. Det kallar jag dedikerad.
 

 En annan väldigt dedikerad grej är att värden lagt ett exemplar av boken ”Ansvarsfull Alkoholservering” på avecvagnen. Det är trevligt med människor som månar om sina gästers välbefinnande tycker jag. Ansvarsfullt. Ser redan fram emot #storapizzafesten2016.  

 
 
 
Tack och Förlåt, 
Jeanette

Kommentera inlägget här :